Veelgestelde vragen over ruilen & retourneren

Hoe kan ik mijn product retourneren / ruilen

U heeft 14 dagen de tijd om gebruik te maken van uw recht op retour, zonder opgaaf van reden. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop u uw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) zijn geleverd en/of geïnstalleerd.

Bevalt uw aankoop toch niet helemaal en heeft u het product nog niet in gebruik genomen? Bij Droomhaarden heeft u tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt beslissen of u deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat u begrijpt dat u deze niet kunt retourneren.

De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De gemiddelde transportkosten voor retour van dit gewicht varieert tussen € 35 en € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en gemiddeld €7,25 tot €15 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 100,- worden de transportkosten binnen Nederland door ons gedekt.

Stappenplan retour indienen

  1. Stuur een email naar info@droomhaarden.nl onder vermelding van uw ordernummer en het product die u wilt retourneren.
  2. Uw retour wordt vanaf dat moment ter goedkeuring opgenomen. Goedkeuring kan twee werkdagen duren. Wanneer wij uw retour goedkeuren, beantwoorden wij dit via het opgegeven mailadres.
  3. Is uw retour goedgekeurd? Dan heeft u nog 14 dagen de tijd om uw product te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. 

Het is niet mogelijk om uw product te ruilen omdat wij niet over een fysieke showroom of locatie beschikken. 

Natuurlijk is het wel mogelijk om uw bestelling te retourneren. Daarna plaatst u een nieuwe bestelling van het product die u wenst te hebben. Het teveel betaalde bedrag wordt na ontvangst en goedkeuring van het geretourneerde product binnen 3-5 werkdagen op uw rekening gestort.

Een product retourneert u binnen 14 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. U mag het product gerust bekijken, maar niet gebruiken. Wij hopen dat u begrijpt dat wij gebruikte producten niet nogmaals kunnen verkopen.

Problemen met mijn bestelling

Is uw product defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij u aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kunt u het probleem zelf al wel oplossen en hoeft u het product niet terug te sturen. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij het ontvangst van uw bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van uw bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice (binnen 14 dagen na ontvangst!) met enkele foto’s van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld en zo snel mogelijk met u worden opgelost.

Heeft u een bestelling geplaatst voor meerdere producten? Het kan zijn dat het in delen wordt geleverd. Bijvoorbeeld omdat er een product niet op voorraad is of omdat het door verschillende vervoerders wordt geleverd. De kans is groot dat het missende product alsnog wordt geleverd. Om verwarring zoveel mogelijk te voorkomen sturen wij u altijd een e-mail wanneer uw bestelling in delen wordt geleverd. Heeft u maar één Track & Trace code gekregen of wacht u al een tijd op het missende product? Neem dan contact met ons op.

Is uw product incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Stuur ons direct een e-mail naar info@droomhaarden.nl. Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant. In de meeste gevallen heeft u binnen twee weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij uw per e-mail op de hoogte.

Bestelling annuleren

Ziet u af van uw bestelling? Wanneer uw bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten kunnen wij in de meeste gevallen uw bestelling nog annuleren. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij u gelijk verder kunnen helpen!

Wanneer uw bestelling is klaargezet voor verzending of inmiddels al onderweg is, kunnen wij deze niet meer voor u annuleren. 

In dit geval kunt u de bestelling weigeren aan de deur zodat de bestelling wordt teruggestuurd. Ook kunt u hem aannemen en retourneren.

Informatie over andere onderwerpen

Wilt u ons nog wat vragen?

Neem contact op via onderstaande contactmogelijkheden:

Gratis verzending in Nederland en België

Alle bestellingen boven €100

Eigen montageservice

Montage binnen één dag

Afvoerloze haarden

Dé expert in duurzame warmte

100% Veilig betalen

iDeal / Klarna / MasterCard / Visa