Verzenden en Retourneren

Verzenden

Uw bestelling

Als u tijdens het bestelproces een account hebt aangemaakt, kunt u inloggen om uw bestelling te zien. Heeft u geen account aangemaakt? Neem dan contact op via info@droomhaarden.nl voor de status van uw bestelling.

Kan ik mijn bestelling zelf afhalen?

Nee, u kunt uw bestelling niet afhalen. Wij zijn een online webwinkel en montage bedrijf waar wij bestellingen aannemen en verzenden vanaf onze eigen locatie of magazijnen van onze fabrikanten. Alle bestellingen boven €100,- worden gratis bezorgd op uw adres.

Retourneren

Bedenktermijn

U heeft 14 dagen de tijd om gebruik te maken van uw recht op retour, zonder opgaaf van reden. Deze 14 dagen gaan in op de dag waarop u uw bestelling ontvangt. Dit geldt niet voor bestellingen die (op maat) zijn geleverd en/of geïnstalleerd.

Product defect geleverd. Wat nu?

Is uw product defect of beschadigd geleverd? Dan raden wij u aan om de gebruikershandleiding nogmaals te bekijken. Misschien kunt u het probleem zelf al wel oplossen en hoeft u het product niet terug te verzenden. Heeft dit niet geholpen? Schade is een zeer vervelende kwestie en helaas niet altijd te voorkomen. Al streven wij hier natuurlijk altijd wel naar. Bij het ontvangst van uw bestelling raden wij ook altijd aan om deze zorgvuldig te controleren op eventuele schades. Mocht er onverhoopt een schade zijn ontstaan aan een van uw bestelde artikelen? Meldt dit dan zo snel mogelijk aan onze klantenservice (binnen 14 dagen na ontvangst!) met enkele foto’s van de situatie. Het probleem kan dan worden beoordeeld en zo snel mogelijk met u worden opgelost.

Bestelling incompleet geleverd. Wat nu?

Is uw product incompleet geleverd? Vervelend om te horen! Doe dan direct een e-mail verzenden naar info@droomhaarden.nl. Wij vragen het ontbrekende onderdeel op bij de fabrikant. In de meeste gevallen heeft u binnen twee weken het ontbrekende onderdeel in huis. Mocht dit langer duren, dan houden wij uw per e-mail op de hoogte.

Een artikel retourneren

Bevalt uw aankoop toch niet helemaal en heeft u het product nog niet in gebruik genomen? Bij Droomhaarden heeft u tot 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling kunt beslissen of u deze retourneert, of houdt, met uitzondering van maatwerk artikelen. Wij hopen dat u begrijpt dat u deze niet kunt retourneren.

De kosten voor retour worden niet door ons gedekt en wij brengen €50,- handelingskosten in rekening bij retouren vanaf 31,5KG (oversized parcels of (mini-) pallets). De gemiddelde transportkosten voor retour van dit gewicht varieert tussen € 35 en € 50,-. Bij pakketten tot 31,5KG zijn dit € 25,- handlingskosten en gemiddeld €7,25 tot €15 transportkosten. Bij nieuwe bestellingen van minimaal € 100,- worden de transportkosten binnen Nederland door ons gedekt.

Stappenplan retour indienen

  1. Stuur een email naar info@droomhaarden.nl onder vermelding van uw ordernummer en het product die u wilt retourneren.
  2. Uw retour wordt vanaf dat moment ter goedkeuring opgenomen. Goedkeuring kan twee werkdagen duren. Wanneer wij uw retour goedkeuren, beantwoorden wij dit via het opgegeven mailadres.
  3. Is uw retour goedgekeurd? Dan heeft u nog 14 dagen de tijd om uw product te retourneren. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. 

Retour statussen

Retour goedgekeurd – Na ontvangst van uw geretourneerde artikel(en) voeren wij de gewenste retouractie uit (terugbetaling, omruiling, etc.). Gekozen voor terugbetaling? Dit wordt binnen twee werkdagen na goedkeuring van retour uitgevoerd via de door u gekozen betaalmethode. Het bedrag zal binnen 3-5 werkdagen terug te vinden zijn op uw rekening, met uitzondering van betaaloptie creditcard. Het kan tot 3 weken duren voordat het bedrag terug te vinden is op uw creditcard statement. Let wel: er zitten voorwaarden aan de terugbetaling.

Artikel(en) gecrediteerd – De retourzending is afgehandeld en onze financiële afdeling heeft een bedrag teruggestort naar uw rekening. De retourzending is dan afgehandeld.

Verzoek afgewezen – De retourzending is afgewezen, omdat de retour niet aan onze voorwaarden voldoet. Denk hierbij aan een opengescheurde verpakking of een defect product door foutief gebruik. Wij nemen contact met u op.

Geannuleerd – De aangemaakte retourzending is niet langer van toepassing.

Terugbetaling retour

Om er zeker van te zijn dat u retour goed verwerkt zal worden, willen wij de volgende punten verduidelijken voordat u uw producten retourneert:

  1. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –  in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
  2. Een incomplete retourzending en/of een beschadigde retourzending zal u geen volledige terugbetaling ontvangen. Wij verzoeken u om alle producten die u gekregen hebt weer terug in de doos of de daarvoor bestemde verpakking te stoppen. Wij kunnen uw retour en terugbetaling alleen verwerken wanneer alle onderdelen retour zijn ontvangen. Dit voorkomt vertraging bij het verwerken van uw retour.
  3. Heeft u uw product in gebruik genomen? Hou er dan rekening mee dat wij dit niet retour nemen. Ook als u zonder aan te geven het product retourneert en wij komen bij de controle erachter dat het product in gebruik is genomen, zullen wij helaas uw retour niet verwerken. Ook zullen wij extra verzendkosten in rekening brengen om de retourzending weer terug te sturen. 
  4. Zijn er producten beschadigd? Neem dan contact op en stuur hierbij een duidelijke foto van de beschadiging mee. Op deze manier kunnen wij zien dat de beschadiging niet is opgetreden tijdens de retourzending. 

Gratis verzending in NL en BE

Alle bestellingen boven €100

Vragen? We helpen graag!

info@droomhaarden.nl

Afvoerloze haarden

Dé expert in duurzame warmte

100% Veilig betalen

iDeal / Klarna / MasterCard / Visa